DiscusForum.adamn.pl Strona Główna  
      FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Zaloguj     


Poprzedni temat «» Następny temat
Młode paletki - pora dnia a pieprz.
Autor Wiadomość
fleder 

Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 15
Skąd: Mława
  Wysłany: 2013-07-21, 23:22   Młode paletki - pora dnia a pieprz.

Jestem początkującym paletkowiczem, od półtora miesiąca odchowuję sobie grupkę kilkunastu młodych dysków, obecnie mają niecałe 3 miesiące (tydzień im brakuje), są wśród nich osobniki o rozmiarach ok 5-6cm, największy ma z 7.
Wiem, że występowanie 'pieprzu' zależy od wielu czynników, takich jak parametry wody, podmiany, oświetlenie, geny, wiek, itp. Co mnie zastanawia, a o czym nigdzie nie czytałem (a przeczytałem większość wątków na dwóch sąsiednich forach i 2 książki póki co :) ), to fakt, że moje podrostki pokryte są pieprzem w godzinach rannych, oraz w ciągu dnia (chociaż mniej), a wieczorem, po godzinie mniej więcej 19 pieprz znika praktycznie całkowicie, na niektórych osobnikach do ostatniej kropeczki. Paletki są czysto różowo-pomarańczowe (przebijają już kolorowe cętki, na płetwach są w sumie cały czas).
Może to głupie pytanie, ale jedyny nawiązujący do podobnego zjawiska wątek jaki znalazłem dotyczył zaniku pieprzu po podmianie wody na świeżą.
Czy ktoś może wyjaśnić przyczynę tego zjawiska i czy coś takiego mieści się w normach?
 
 
MichałG 


Imię: Michał
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 107
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-07-22, 09:39   

Skoro jak sam napisałeś pieprz zależy od parametrów wody to może skacze Ci PH? Zmierz różnicę i będzie można rozpatrywać :-)
_________________
Chwilowe zawieszenie zabawy z Dyskowcami.
 
 
fleder 

Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 16 Lut 2013
Posty: 15
Skąd: Mława
Wysłany: 2013-07-22, 17:25   

Brałem to pod uwagę, wahania ph miałem niewielkie, 0,2 stopnia chyba nie robi rybie takiej różnicy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów