Nasze inne zainteresowania - Car audio i BMW
DarekDarek - 2013-03-15, 15:22
toommaszeek napisał/a: | Darku, diesel "ciągnie" od samego dołu obrotów ok 1500obr/min a benzyna najlepszy moment obrotowy ma dopiero przy kilku tysiącach obrotów, i jak złapie ten pułap to diesela objeżdża jak chce. Przyspieszenie to nie KM a Nm. |
Jak najbardziej wiem o tym .w f10 ,moment 540...
ale nie powiesz mi ,że e39 ma szybszą skrzynię niż f10 (7biegów automat),jeszcze jak się przełączy na sport to już w ogóle bajka.
ale zaskoczę Was koledzy, ja osobiście wolę Mercedesy niż Bety...
Oczywiście nie chodzi mi o jazdę ,bo bety lepiej się prowadzą ale jak to mówią merc to merc...
Chociaż teraz wyszedł lifting e klasy i jest test w najnowszym ''Motorze'' e63AMG vs M5 i wygrywa e63AMG ,lepiej trzyma się drogi ,ma precyzyjniejszy układ kierowniczy
co najlepsze m5 wygrywa w komforcie jazdy
Ĺadnie się dzieje w świecie moto..a i m5 do 100 4,2sek a E63amg 3,7sek
Wracając do tematu diesel benzyna ,teraźniejsze diesle w sumie zrównały się osiągami z etylinami a czasami nawet je przewyższają...
toommaszeek - 2013-03-15, 17:04
DarekDarek napisał/a: | ale nie powiesz mi ,że e39 ma szybszą skrzynię niż f10 (7biegów automat),jeszcze jak się przełączy na sport to już w ogóle bajka. |
Oczywiście że masz rację bo jak można porównać te dwa auta, E39 było produkowane do 2003r a F10 od 2009r te 6 lat różnicy to bardzo dużo, a jeździłeś ze skrzynią SMG?? Ja jeździłem i napiszę że chcę kupić M3 ze skrzynią SMG bo to dopiero jest bajka
DarekDarek napisał/a: | Wracając do tematu diesel benzyna ,teraźniejsze diesle w sumie zrównały się osiągami z etylinami a czasami nawet je przewyższają... |
Dokładnie, to już nie te same "klekoty" co kiedyś. Kiedyś zraziłem się do diesla w BMW, a że z żoną śmigamy autami tylko tej marki to w rachubę wchodzą tylko benzyny.
gfar - 2013-03-15, 21:50
Ja tam jestem jednak fanem benzyny. Jak to znajomy mawia: "moment obrotowy to się przy oraniu pola ciągnikiem przydaje". Oczywiście doceniam postęp technologiczny i osiągi diesla, ale dla mnie ciągle ma jedną wadę- jest dobry, póki nowy. Mnie nie stac na fajne auto na gwarancji i dlatego wolę prostą, czystą moc benzyniaka. Poprostu nie za bardzo ma się co zepsuć w przeciwieństwie do uturbionego diesla, naszpikowanego elektryką i z delikatnymi wtryskami.
Przyspieszenie 0-100 dla 540i to nie 6.4, tylko 6.2, więc szybciej od 3.0d w f10.
Natomiast dla 100-200 nie mam danych, ale to zapewne juz przepaść
toommaszeek - 2013-03-15, 22:33
gfar napisał/a: | Oczywiście doceniam postęp technologiczny i osiągi diesla, ale dla mnie ciągle ma jedną wadę- jest dobry, póki nowy. Mnie nie stac na fajne auto na gwarancji i dlatego wolę prostą, czystą moc benzyniaka. Poprostu nie za bardzo ma się co zepsuć w przeciwieństwie do uturbionego diesla, naszpikowanego elektryką i z delikatnymi wtryskami. |
Popieram w 100%. Koszt eksploatacji diesla jest większy niż benzyniaka. Dlaczego?? ano dlatego że przeliczając koszt zakupu diesla, który jest droższy od benzyny, ewentualne naprawy czy wymiana pompy paliwa co w naszym kraju po "super jakości paliw" jest możliwe i jeszcze pare innych bajerów po źle eksploatowanym dieslu to koszty są wyższe niż jazda benzyniakiem które są mało awaryjne.
DarekDarek - 2013-03-16, 12:32
Oczywiście benzyna jest lepsza od diesla (jakby było na odwrót to w F1 jeździliby ropniakami heh) .
ale... nie jest tak ,że tylko nowy diesel jest dobry. Technologicznie diesle były już dobre mniej więcej od 2003 moze 2004 roku.
Nie jest też tak ,że diesel się częściej psuje ,jakby tak było to każdy taryfiarz jeździłby benzyną a jeżdżą głownie dieslami.
Zresztą zobaczcie np. w Niemczech jakie przebiegi mają Audi a8 w dieslu 600,700tys (te po 02roku),natomiast benzynki takich przebiegów raczej nie robią...
Co do awaryjności diesli i benzyn to jest to pewnie na tym samym poziomie. Oczywiście mówię o samochodach tak po 02roku.
Na wikipedii jest ,że 540i ma 6,4sek. to ,że wyprzediłem go ,to nawet wystarczyło ,że deliktanie wolniej wcisnął gaz i już nie miał jak nadrobić (wolniejsza skrzynia ,niższy moment). Właśnie o to chodzi ,że benzyną trzeba perfekcyjnie ruszyć ,bo jest niższy moment...
Chociaż ,teraz BMW już wkłada do benzyn po dwie turbiny
gfar - 2013-03-20, 20:42
Panowie, przyszły ostatnie elementy (lampy przód po lifcie). Jeszcze polerka i pare detali i wreszcie będzie można zaprezentować ostateczny efekt. Auto ciągle w garażu, a już dostałem kilka ofert kupna, więc zapowiada sie ciekawie
PS
E36 ciągle na sprzedaż
toommaszeek - 2013-03-20, 21:41
Cała jest po lifcie?? Czy tylko przód chcesz mieć poliftowy?? Lift w E39 był od września 2000r. Jak masz kupców to wyceń tak żeby ich zniechęciło a jak ktoś kupi to tak żebyś Ty nie żałował, ja tak sprzedałem cabrio a i tak było mi jej szkoda...
DarekDarek - 2013-03-21, 00:32
Pawle ,może sprzedaj jak będzie dobra cena i kup coś nowszego a mniejszego (żeby cenowo nie dokładać) ,coś nie tak oblatanego i opatrzonego...
toommaszeek - 2013-03-21, 13:20
DarekDarek napisał/a: | Pawle ,może sprzedaj jak będzie dobra cena i kup coś nowszego a mniejszego (żeby cenowo nie dokładać) ,coś nie tak oblatanego i opatrzonego... |
Ĺťeby kupić nowszy model od E39 a będzie to E60 to za taką ładną trzeba położyć ok 60tysiaków, 3-jki i 5-tki cenowo można porównywać, osobiście wolałbym E60 niż E90, większe auto lepszy komfort.
DarekDarek napisał/a: | coś nie tak oblatanego i opatrzonego... |
Są ludzie którzy za E30-tki płacą po ponad 150tyś zł mowa oczywiście o oryginalnej M3 cabrio bo coupe można kupić "już" za 100tysiaków. Kolega śmiga E39 i X5 a kupił za ok 60tyś zł E30 M3 do remontu, jego teściowa powiedziała że kupił starego klamota i teraz musi go jeszcze naprawiać a powiedział jej że dał 10tysiaków, także zależy kto co lubi. Ja też chcę kupić M3 E36 cabrio ale w tej samej cenie jest nowszy model E46 330Ci cabrio i większość ludzi kupiłaby E46 ale jeżeli ktoś choć raz przejechał się eMką to zapewne wybrałby eMkę, satysfakcja z posiadania jej to... ehhh. Znam ludzi którzy mówią że 3-jka w BMW skończyła się na E36 a 5-tka na E39, także widzisz to rzecz gustu a o nich się nie dyskutuje
DarekDarek - 2013-03-21, 14:03
No masz w sumie rację...
A coś grzecznego typu .3 compact z tych bud co e46 ? oczywiście z jakimś porządnym motorkiem...
Zgadza się e60 jest lepsze od e90 ...zresztą zawsze większy samochód będzie lepszy ,dlatego nie można porównywać np. 3 do 5 i 5 do 7 nie mówiąc już 7 do 3...
wiadomo jak ktoś chce świeższą budę i ekonomiczniej jeździć to wybierze np 3 od 7 ale...
jak się przejedzie 3 a potem 7 to jest kolosalna różnica...
Mi w ogóle (chociaż bardziej jestem fanem MB niż BMW) to bardzo podobają się bemki od C.Bungle głównie bardzo podoba mi się e60 może trochę mniej e65...
Teraz od czasu do czasu jeżdżę f10 i wydaję mi się ,że to jest powrót stylistyczny w stronę tych bemek rekinów udany powrót...
toommaszeek - 2013-03-21, 15:49
DarekDarek napisał/a: | A coś grzecznego typu .3 compact z tych bud co e46 ? oczywiście z jakimś porządnym motorkiem... |
Porządnym?? Czyli 2.5 benzyna 192KM chyba była najmocniejsza w compactach.
DarekDarek napisał/a: | Teraz od czasu do czasu jeżdżę f10 i wydaję mi się ,że to jest powrót stylistyczny w stronę tych bemek rekinów udany powrót... |
Dokładnie, projektanci stylizują nowe auta wzorując się na autach sprzed lat, czyli takie retro.
DarekDarek - 2013-03-21, 16:02
toommaszeek napisał/a: | Porządnym?? Czyli 2.5 benzyna 192KM chyba była najmocniejsza w compactach. |
sprawdziłem 7,1sek do 100 ..czyli przyzwoicie
Moim zdaniem e36, e39,golf 3 iii calibra - jak są po tuningu to PORAĹťKA ... czasami lepiej mieć grzeczniejszy samochód,lub jeden z wyżej wymienionych ale absolutnie bez żadnych ''ulepszaczy'' .
Chociaż o gustach się nie rozmawia...
toommaszeek - 2013-03-21, 20:16
DarekDarek napisał/a: | Moim zdaniem e36, e39,golf 3 iii calibra - jak są po tuningu to PORAĹťKA ... czasami lepiej mieć grzeczniejszy samochód,lub jeden z wyżej wymienionych ale absolutnie bez żadnych ''ulepszaczy'' .
Chociaż o gustach się nie rozmawia... |
Zależy jaki tuning masz na myśli, jeżeli chodzi Ci o tuning w stylu żywica diody i płomienie to faktycznie porażka, i tutaj nie ma znaczenia czy to 126P czy McLaren, chociaż pamiętam czasy jak śmigało się 126P i każda naklejka czy maskotka to było "coś". Jeżeli tuning "german style" lub fabryczny to ja nie mam nic przeciwko. W BMW bardzo podoba mnie się tuning fabryczny czyli eMki, w Mercedesie bardzo podobają mnie się Meśki ze stajni Brabusa czy AMG.
DarekDarek napisał/a: | czasami lepiej mieć grzeczniejszy samochód,lub jeden z wyżej wymienionych ale absolutnie bez żadnych ''ulepszaczy'' . |
Też tak myślę, niby rodzinne niepozorne autko a pod maską jest trochę zapasowych źrebaków
gfar - 2013-03-21, 20:19
DarekDarek napisał/a: | Mi w ogóle (chociaż bardziej jestem fanem MB niż BMW) to bardzo podobają się bemki od C.Bungle głównie bardzo podoba mi się e60 może trochę mniej e65... |
Tu się niestety nie dogadamy Dla mnie e60 to chyba największa porażka BMW... Wygląda jakby składała się z trzech części, do tego z plastiku i nadmuchanych jak balon. O gustach się nie dyskutuje, ale opinie wyrażać i motywować sobie pozwoliłem z całym szacunkiem do mających odmienne zdanie. Moje prawie całe otoczenie interesujące się motoryzacją (mechanicy, kumple) mają podobnie jak Ty Darku odwrotne ode mnie preferencje, czyli prodieslowskie i proE60 Ja jednak zdania nie zmienię i uważam, że e30, e36 i e39 to najpiękniejsze auta, choć oczywiście w różnych kategoriach. Chyba poprostu już jestem taki niegrzeczny jak te modele. Może z wiekiem mi minie...
Mercedesik to dopiero jak odłożę na CLSa 5.5AMG
Co do tuningu natomiast to poza ładną, dużą felgą i stylistyką na M-pakiet też nic innego mnie nie pociąga.
toommaszeek - 2013-03-21, 21:09
gfar napisał/a: | Co do tuningu natomiast to poza ładną, dużą felgą i stylistyką na M-pakiet też nic innego mnie nie pociąga. |
Jak tuningować seryjne BMW to tylko właśnie iść w kierunku M-Technik'a, Ja do cabrio E36 wrzuciłem (bez jakiegokolwiek poszerzania błotników) 19-sto calowe felgi obute oponami 245/35 i sporo ludzi mówiło mi że przesadziłem, no ale jak szaleć to szaleć na maxa
|
|
|