To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DiscusForum.adamn.pl
forum dyskusyjne o dyskowcach

Nasze inne zainteresowania - Car audio i BMW

toommaszeek - 2012-12-16, 20:42
Temat postu: Car audio i BMW
Zacznę od ok 17 roku mojego życia czyli jak w moje ręce wpadł maluch :) Później zakup radyjka i głośników 6x9 które zamontowałem w tylnej półce, wtedy to był podkręt :)

Później przesiadłem się do Tico w którym bawiłem się z wykonaniem paneli z MDFu oraz skrzyni basowej która musiała być tak skonstruowana że w razie potrzeby skorzystania z bagażnika musiałem w kilkanaście sekund zdemontować subwoofer, co się udało włącznie z rozłączeniem przewodów zasilających oraz sygnałowych. Radyjko to SONY MP-70, głośnik 12" z podwójnym magnesem + wzmacniacz KENWOOD KAC-921, przednie głośniki to JBL GTO-650ce napędzane z radia.



Następnie przesiadłem się do BMW E36 w którym zabawa z car audio zaczęła się na poważnie, w tym aucie testowałem kilkanaście różnych radyjek, głośników, tub, subwooferów. Skończyłem na radiu JVC KD-SH99RB (radyjko które po dziś dzień uważam że jest jednym z niewielu które mają super jakość dźwięku) i skrzyni o pojemności ok 90L (netto) z głośnikiem SONY XPLOD 15'' napędzany wzmakiem KENWOODa o mocy 300W rms. wspomagany kondensatorem 1Faradowym. Mocy tego suba nie potrafię opisać w słowach ale to była POTĘGA BASU, wystarczyło ustawić wzmak na full i bas w radiu na full a radyjko podkręcić tylko do 01 volume i w przednich fotelach załączał się masaż :roll:


Ĺťeby zobrazować wielkość zestawu wrzucę fotkę ze starym głośnikiem wraz z kawałkiem tyłu auta


To było w bagażniku. Tego co było w kabinie to niestety nie pokażę ponieważ wszystko było zamontowane w fabrycznych miejscach tak żeby z zewnątrz nikt nic nie zauważył, fotek nie posiadam (dysk z PCta uległ uszkodzeniu) ale opisze Wam i dorzucę takie foto.

Przednie i tylne głośniki to odseparowane JBL GTO605Ce napędzane 2xJBL GTO2000. Nie wspomnę o wygłuszeniu auta oraz o odpowiednich przewodach i skończywszy na pozłacanych klemach na aku.

W między czasie wpadł mi w ręce m.in. wzmak Magnata classic 1000. Z nim chciałem startować w Db dragu ale jego pobór prądu zniszczył moje marzenia. Bezpieczniki jakie posiadał to 3x30A!!! Wymiary 80x28x5,5cm. Jego moc to 2x335W i 1x670WRMS!!! Głośniki rwał jak szmaty...


Następnie E36 cabrio tam nie bawiłem się zbytnio z car audio ponieważ autko służyło do śmigania tylko w weekendy i nie potrzebowałem aż takiego super nagłośnienia, pomimo tego że mocne głośniki i wzmacniacze są w garażu. Poszedłem w kierunku wyglądu zewnętrznego czyli zakup kompletnego M-pakietu oraz felg 19-tek.





Jest to jedyne auto które można powiedzieć że je kochałem. Dbałem o nią bardziej niż o siebie, przyjechałem w nocy po imprezie myłem, wstawiłem do garażu a gdy wstałem brałem mleczko do polerowania i jazda przez ok 2-3 godzinki, wcieranie kremu nivea w skóry, matowy plak do plastików echh...
Później dałem się namówić (jaki to człowiek głupi) żonie żeby sprzedać cabrio i kupić nowszy model zarazem oszczędniejszy ponieważ na felach 19-sto calowych i oponach o szer 245 paliła ok 15L/100km po mieście, a że lałem tylko verve 98 to to kosztowało.
Później brnąłem w nowsze modele BMW ale trzeba było myśleć o swoich czterech kątach więc albo fajna fura albo dom, wygrał dom. Teraz śmigam znów E36 touring (kombi) a wykończenie domku coraz bliżej :-)
W przyszłym roku mam zamiar zacząć budowę repliki Lotusa S7, jeżeli to nie wypali to w niedalekiej (mam nadzieję) przyszłości chcę kupić oryginalne M3 E36 cabrio 321PS :-) ewentualnie E46 330Ci też "bezdasznika".
W sumie poza akwarystyką mam jobla na punkcie BMW :->

PETER - 2012-12-17, 13:43
Temat postu: Re: Car audio i BMW
toommaszeek napisał/a:

W sumie poza akwarystyką mam jobla na punkcie BMW :->

ja miałem w kolejności:
renault fuego 81r ,zajebiaszcza maszyna MIŁO WSPOMINAM
ford mondeo rs 2.5I 98r FORD JAK FORD
peugeot 406 3.0i 01r coupe NIEDY WIECEJ FRANCUSKICH WYNALAZKÓW
przyjemność z jazdy dopiero sie zaczeła
e46 bmw 323i sedan 99R
e46 bmw 330dA sedan 01R dobry sprzet :mrgreen:
e39 bmw 525iA touring EXCLUSIV EDT 03R
E46 bmw 318i coupe schnitzer indywidual 02r (wyrywator blachar :lol: )
e46 bmw 320d touring leather edt 03r OBECNIE DO SPRZDANIA
w przyszłości raczej bmw e90 330i/dA touring

Ciężko jest odejść z tej sekty ;-)

toommaszeek - 2012-12-17, 20:19
Temat postu: Re: Car audio i BMW
PETER napisał/a:
Ciężko jest odejść z tej sekty ;-)

Oj ciężko ciężko :-)

PETER napisał/a:
w przyszłości raczej bmw e90 330i/dA touring


Kupując diesla E60 pamiętaj o wymianie łopatek w kolektorze dolotowym gdyż przy przebiegu ok 120tyś km lubią się ukruszyć, jest to mankament w silnikach BMW. W ASO koszt takiej zabawy to ok 2500zł.
3.0D miałem ale w E46 silnik bajka... Jeżeli chodzi o 2.0D to już nigdy więcej z tym silnikiem nie kupię.
Jestem zwolennikiem silników benzynowych ponieważ są mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji.
Uważam że silniki benzynowe w BMW nie są aż tak paliwożerne jak krążą pogłoski, jak to mówi mój kolega "BMW trzeba umieć jeździć". W 2.8 lub 3.0 benzynie zszedłem do 12L/100km jazda mieszana. Biorąc pod uwagę moc silnika oraz masę auta to spalanie jest OK.

PETER - 2012-12-19, 11:29
Temat postu: Re: Car audio i BMW
toommaszeek napisał/a:
PETER napisał/a:
Ciężko jest odejść z tej sekty ;-)

Oj ciężko ciężko :-)

PETER napisał/a:
w przyszłości raczej bmw e90 330i/dA touring



3.0D miałem ale w E46 silnik bajka... Jeżeli chodzi o 2.0D to już nigdy więcej z tym silnikiem nie kupię.
Jestem zwolennikiem silników benzynowych ponieważ są mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji.
Uważam że silniki benzynowe w BMW nie są aż tak paliwożerne jak krążą pogłoski, jak to mówi mój kolega "BMW trzeba umieć jeździć". W 2.8 lub 3.0 benzynie zszedłem do 12L/100km jazda mieszana. Biorąc pod uwagę moc silnika oraz masę auta to spalanie jest OK.

miałem e46 z 3.0d i wydawal mi sie za ciezki do trójki teraz mam 2.0d m47n lekko dziebniety na 167km i jest bajka . '
jeśli chodzi o benzyny to moje 323i 170km m52tuvb25 spalanie ok 14 w mieście 525i 192km m54b25 spalanie ok 13/14 duzo ciezsze auto od 3 na trasie ok 9/10 wiec calkiem spoko a teraz diesel 2.0 który osiagami im nie ustepuje w miescie ok 6,5 na trasie ok 5 wiec roznice sa znaczne !
benzyna w mieście 100km 81zł diesel w mieście 39zł przy jeździe wokół komina rocznie ok 25 tys diesel wydaje sie o niebo lepszy a przy - 15 na krótkich odcinkach benzyna spalała średnio ok 18l !!! :shock:
najgorszy silnik to m43tuvb19 niby dziabniety przez schnitzera ale spalanie w miescie ok 11l na trasie 8/9 poraszka do osiagów jakie prezentował .
dlaczego 2.0 uwazasz ze to porażka który model miałeś ? m47 czy m47n ?
dla mnie porażką był silnik 2,5tds z automatem w e39 z 98r miałem okazje jeździć takowym i szczeze nie wiem jak mogło do tego dojśc ze bmw wypościło takie auto na rynek , a co to dopiero 725tds musi byc za pasztet :shock: 0 kultury pracy 0 osiągów spalanie kosmos !
pozdrawiam :-) i życzę taniej benzynki

toommaszeek - 2012-12-19, 18:47
Temat postu: Re: Car audio i BMW
PETER napisał/a:
najgorszy silnik to m43tuvb19

Uważam że wszystkie silniki R4 to porażka wg mnie najmniejszy silnik w BMW to 2.0L w benzynie a w dieslu 3.0 poniżej tych pojemności nie kupię ponieważ silniki 4-ro garowe palą tyle co 6-io. Wyjątkiem jest 2.0D 150KM M47 D20TÜ
I jeszcze jedno co to jest V w "M43TUvB19 i w M52TUvB25" chyba że przypadkowo kliknąłeś v. Jakoś nie czaję takich silników

PETER napisał/a:
dlaczego 2.0 uwazasz ze to porażka który model miałeś ? m47 czy m47n?

Miałem M47 D20 czyli 136KM spalał 7-8L/100km po mieście natomiast 3.0D spalał o 1L więcej i posiadał 184KM, różnica w spalaniu praktycznie żadna a w mocy to niebo a ziemia :-D
Kultura pracy 2 a 3 litrówki.

PETER napisał/a:
dla mnie porażką był silnik 2,5tds z automatem w e39 z 98r miałem okazje jeździć takowym i szczeze nie wiem jak mogło do tego dojśc ze bmw wypościło takie auto na rynek , a co to dopiero 725tds musi byc za pasztet :shock: 0 kultury pracy 0 osiągów spalanie kosmos !

pozdrawiam :-) i życzę taniej benzynki

A co powiesz o 2.0D 136KM?? W E39 oczywiście, to już chyba muł bagienno błotny :)

gfar - 2013-02-16, 18:56

To jestem tu tzreci do leczenia... z BMW. Ale na to chyba nawet gospodarz forum nie zna lekarstwa. Wkleję aktualne BMW jak wyjedzie z garażu po poprawkach. Póki co tłukę się jeszcze starym E36 318is które jest do sprzedania.
adamn - 2013-02-16, 20:30

gfar napisał/a:
nawet gospodarz forum nie zna lekarstwa.

Na FORUM obowiązuje ścisła specjalizacja. Jak ktoś twierdzi, że zna się na wszystkim to na NICZYM się nie zna.
Adam

gfar - 2013-02-16, 20:45

Swięte słowa. Bez urazy. Użyłem tego tylko dla wzmocnienia wymowy ;-)
Apropos... jako że w tym wątku, to pierwsza testowa trasa mojego BMW była właśnie na trasie Krosno-Wrocław(ul.Adamowa). Twoje white'y oraz red passion'y poczuły moc na autostradzie i mozna je uznać za jedne za najszybszych na lądzie dysków świata8-)

toommaszeek - 2013-02-17, 21:59

gfar napisał/a:
To jestem tu tzreci do leczenia... z BMW.

Grono się powiększa :-)

gfar napisał/a:
Wkleję aktualne BMW jak wyjedzie z garażu po poprawkach.

Jaki model?? Z jakim motorem??

gfar napisał/a:
Póki co tłukę się jeszcze starym E36 318is które jest do sprzedania.

Stare ale jare i pewnie to coupe

gfar - 2013-02-18, 09:36

E36 oczywiście czarne coupe, półskóra, czarna dorabiana podsufitka i pare M-bajerów- kierwonica itd.
Natomiast co do nowego, to w związku z powiększaniem się rodziny w najbliższym czasie padło na coś większego i bezpieczniejszego. Oczywiście z tej samej, według mnie złotej epoki BMW...

E39 540i, 2000r., M-pakiet. Robie drobne poprawki, konserwację i pstryknę jakies fotki.

Niestety nie mam za bardzo wyjścia. V8 zjadło by mnie z kopytami i będę się musiał jakąś porządną instalacją LPG ratować.

DarekDarek - 2013-03-15, 01:12

Pawle ,ile masz KM w tej 540i (były chyba dwie wersje) ..pytam ponieważ ostatnio startowałem spod świateł właśnie z taką i naprawdę fajnie jechała :-D
toommaszeek - 2013-03-15, 08:38

DarekDarek napisał/a:
Pawle ,ile masz KM w tej 540i (były chyba dwie wersje) ..pytam ponieważ ostatnio startowałem spod świateł właśnie z taką i naprawdę fajnie jechała :-D

W E39 w pierwszej i w drugiej edycji były montowane silniki o mocy 286KM, 440 Nm.
Przypomniało mi się jak mając kiedyś E36 2.8 miałem przyklejone oznaczenie 1.6 :mrgreen: i czasami udało się "poderwać" kogoś na mały wyścig spod świateł, czerwone żółte zielone i poszli na początku dawałem przeciwnikowi wygrywać a zaraz dałem gaz w podłogę i ziuuuu... jego zdziwienie na twarzy hmm... bezcenne :mrgreen: Kiedyś nawet jeden gość powiedział mi że ten 1.6 dobrze mi śmiga :lol: nawet mu nie przyznałem się że tam jest 2.8 bo po co :-) skoro nie zauważył że to nie możliwe aby ten 1.6 miał takie przyspieszenie.
Pawle już chyba autko zrobione, także wrzuć kilka obiecanych fotek :-)

gfar - 2013-03-15, 09:15

Dokładnie. 4.4L 286KM.

Jeszcze niestety nie wyjechała... czekam na ostatnie części. Mają być po weekendzie. Potem jeszcze tylko smutna konieczność, jaką jest instalacja LPG i na przyszły weekend jest szansa skończyć i wreszcie potestować. Mam nadzieje, że będzie już lepsza pogoda bo narazie u nas pół metra sniegu i jeden wielki korek wszędzie.

DarekDarek - 2013-03-15, 12:23

Powiem Wam , że ja jechałem 530d model F10 245KM i spod świateł odjechałem mu, tak mniej więcej o pół długości auta ...ale później zaczynał doganiać (nie wyprzedził bo trzeba było hamować :-D ) pewnie powyżej 150,160 dostałbym...
540i ma chyba 6,4 do 100 a f10 530d ma 6,3 ,tylko u mnie skrzynia szybsza itd..itp..i stąd wzięła się pewnie ta delikatna wygrana.

toommaszeek - 2013-03-15, 14:23

Darku, diesel "ciągnie" od samego dołu obrotów ok 1500obr/min a benzyna najlepszy moment obrotowy ma dopiero przy kilku tysiącach obrotów, i jak złapie ten pułap to diesela objeżdża jak chce. Przyspieszenie to nie KM a Nm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group