Nasze inne zainteresowania - Car audio i BMW
toommaszeek - 2012-12-16, 20:42 Temat postu: Car audio i BMW Zacznę od ok 17 roku mojego życia czyli jak w moje ręce wpadł maluch :) Później zakup radyjka i głośników 6x9 które zamontowałem w tylnej półce, wtedy to był podkręt :)
Później przesiadłem się do Tico w którym bawiłem się z wykonaniem paneli z MDFu oraz skrzyni basowej która musiała być tak skonstruowana że w razie potrzeby skorzystania z bagażnika musiałem w kilkanaście sekund zdemontować subwoofer, co się udało włącznie z rozłączeniem przewodów zasilających oraz sygnałowych. Radyjko to SONY MP-70, głośnik 12" z podwójnym magnesem + wzmacniacz KENWOOD KAC-921, przednie głośniki to JBL GTO-650ce napędzane z radia.
Następnie przesiadłem się do BMW E36 w którym zabawa z car audio zaczęła się na poważnie, w tym aucie testowałem kilkanaście różnych radyjek, głośników, tub, subwooferów. Skończyłem na radiu JVC KD-SH99RB (radyjko które po dziś dzień uważam że jest jednym z niewielu które mają super jakość dźwięku) i skrzyni o pojemności ok 90L (netto) z głośnikiem SONY XPLOD 15'' napędzany wzmakiem KENWOODa o mocy 300W rms. wspomagany kondensatorem 1Faradowym. Mocy tego suba nie potrafię opisać w słowach ale to była POTÄGA BASU, wystarczyło ustawić wzmak na full i bas w radiu na full a radyjko podkręcić tylko do 01 volume i w przednich fotelach załączał się masaż
Ĺťeby zobrazować wielkość zestawu wrzucę fotkę ze starym głośnikiem wraz z kawałkiem tyłu auta
To było w bagażniku. Tego co było w kabinie to niestety nie pokażę ponieważ wszystko było zamontowane w fabrycznych miejscach tak żeby z zewnątrz nikt nic nie zauważył, fotek nie posiadam (dysk z PCta uległ uszkodzeniu) ale opisze Wam i dorzucę takie foto.
Przednie i tylne głośniki to odseparowane JBL GTO605Ce napędzane 2xJBL GTO2000. Nie wspomnę o wygłuszeniu auta oraz o odpowiednich przewodach i skończywszy na pozłacanych klemach na aku.
W między czasie wpadł mi w ręce m.in. wzmak Magnata classic 1000. Z nim chciałem startować w Db dragu ale jego pobór prądu zniszczył moje marzenia. Bezpieczniki jakie posiadał to 3x30A!!! Wymiary 80x28x5,5cm. Jego moc to 2x335W i 1x670WRMS!!! Głośniki rwał jak szmaty...
Następnie E36 cabrio tam nie bawiłem się zbytnio z car audio ponieważ autko służyło do śmigania tylko w weekendy i nie potrzebowałem aż takiego super nagłośnienia, pomimo tego że mocne głośniki i wzmacniacze są w garażu. Poszedłem w kierunku wyglądu zewnętrznego czyli zakup kompletnego M-pakietu oraz felg 19-tek.
Jest to jedyne auto które można powiedzieć że je kochałem. Dbałem o nią bardziej niż o siebie, przyjechałem w nocy po imprezie myłem, wstawiłem do garażu a gdy wstałem brałem mleczko do polerowania i jazda przez ok 2-3 godzinki, wcieranie kremu nivea w skóry, matowy plak do plastików echh...
Później dałem się namówić (jaki to człowiek głupi) żonie żeby sprzedać cabrio i kupić nowszy model zarazem oszczędniejszy ponieważ na felach 19-sto calowych i oponach o szer 245 paliła ok 15L/100km po mieście, a że lałem tylko verve 98 to to kosztowało.
Później brnąłem w nowsze modele BMW ale trzeba było myśleć o swoich czterech kątach więc albo fajna fura albo dom, wygrał dom. Teraz śmigam znów E36 touring (kombi) a wykończenie domku coraz bliżej
W przyszłym roku mam zamiar zacząć budowę repliki Lotusa S7, jeżeli to nie wypali to w niedalekiej (mam nadzieję) przyszłości chcę kupić oryginalne M3 E36 cabrio 321PS ewentualnie E46 330Ci też "bezdasznika".
W sumie poza akwarystyką mam jobla na punkcie BMW
PETER - 2012-12-17, 13:43 Temat postu: Re: Car audio i BMW
toommaszeek napisał/a: |
W sumie poza akwarystyką mam jobla na punkcie BMW |
ja miałem w kolejności:
renault fuego 81r ,zajebiaszcza maszyna MIĹO WSPOMINAM
ford mondeo rs 2.5I 98r FORD JAK FORD
peugeot 406 3.0i 01r coupe NIEDY WIECEJ FRANCUSKICH WYNALAZKĂW
przyjemność z jazdy dopiero sie zaczeła
e46 bmw 323i sedan 99R
e46 bmw 330dA sedan 01R dobry sprzet
e39 bmw 525iA touring EXCLUSIV EDT 03R
E46 bmw 318i coupe schnitzer indywidual 02r (wyrywator blachar )
e46 bmw 320d touring leather edt 03r OBECNIE DO SPRZDANIA
w przyszłości raczej bmw e90 330i/dA touring
Ciężko jest odejść z tej sekty
toommaszeek - 2012-12-17, 20:19 Temat postu: Re: Car audio i BMW
PETER napisał/a: | Ciężko jest odejść z tej sekty |
Oj ciężko ciężko
PETER napisał/a: | w przyszłości raczej bmw e90 330i/dA touring |
Kupując diesla E60 pamiętaj o wymianie łopatek w kolektorze dolotowym gdyż przy przebiegu ok 120tyś km lubią się ukruszyć, jest to mankament w silnikach BMW. W ASO koszt takiej zabawy to ok 2500zł.
3.0D miałem ale w E46 silnik bajka... Jeżeli chodzi o 2.0D to już nigdy więcej z tym silnikiem nie kupię.
Jestem zwolennikiem silników benzynowych ponieważ są mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji.
Uważam że silniki benzynowe w BMW nie są aż tak paliwożerne jak krążą pogłoski, jak to mówi mój kolega "BMW trzeba umieć jeździć". W 2.8 lub 3.0 benzynie zszedłem do 12L/100km jazda mieszana. Biorąc pod uwagę moc silnika oraz masę auta to spalanie jest OK.
PETER - 2012-12-19, 11:29 Temat postu: Re: Car audio i BMW
toommaszeek napisał/a: | PETER napisał/a: | Ciężko jest odejść z tej sekty |
Oj ciężko ciężko
PETER napisał/a: | w przyszłości raczej bmw e90 330i/dA touring |
3.0D miałem ale w E46 silnik bajka... Jeżeli chodzi o 2.0D to już nigdy więcej z tym silnikiem nie kupię.
Jestem zwolennikiem silników benzynowych ponieważ są mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji.
Uważam że silniki benzynowe w BMW nie są aż tak paliwożerne jak krążą pogłoski, jak to mówi mój kolega "BMW trzeba umieć jeździć". W 2.8 lub 3.0 benzynie zszedłem do 12L/100km jazda mieszana. Biorąc pod uwagę moc silnika oraz masę auta to spalanie jest OK. |
miałem e46 z 3.0d i wydawal mi sie za ciezki do trójki teraz mam 2.0d m47n lekko dziebniety na 167km i jest bajka . '
jeśli chodzi o benzyny to moje 323i 170km m52tuvb25 spalanie ok 14 w mieście 525i 192km m54b25 spalanie ok 13/14 duzo ciezsze auto od 3 na trasie ok 9/10 wiec calkiem spoko a teraz diesel 2.0 który osiagami im nie ustepuje w miescie ok 6,5 na trasie ok 5 wiec roznice sa znaczne !
benzyna w mieście 100km 81zł diesel w mieście 39zł przy jeździe wokół komina rocznie ok 25 tys diesel wydaje sie o niebo lepszy a przy - 15 na krótkich odcinkach benzyna spalała średnio ok 18l !!!
najgorszy silnik to m43tuvb19 niby dziabniety przez schnitzera ale spalanie w miescie ok 11l na trasie 8/9 poraszka do osiagów jakie prezentował .
dlaczego 2.0 uwazasz ze to porażka który model miałeś ? m47 czy m47n ?
dla mnie porażką był silnik 2,5tds z automatem w e39 z 98r miałem okazje jeździć takowym i szczeze nie wiem jak mogło do tego dojśc ze bmw wypościło takie auto na rynek , a co to dopiero 725tds musi byc za pasztet 0 kultury pracy 0 osiągów spalanie kosmos !
pozdrawiam i życzę taniej benzynki
toommaszeek - 2012-12-19, 18:47 Temat postu: Re: Car audio i BMW
PETER napisał/a: | najgorszy silnik to m43tuvb19 |
Uważam że wszystkie silniki R4 to porażka wg mnie najmniejszy silnik w BMW to 2.0L w benzynie a w dieslu 3.0 poniżej tych pojemności nie kupię ponieważ silniki 4-ro garowe palą tyle co 6-io. Wyjątkiem jest 2.0D 150KM M47 D20TĂ
I jeszcze jedno co to jest V w "M43TUvB19 i w M52TUvB25" chyba że przypadkowo kliknąłeś v. Jakoś nie czaję takich silników
PETER napisał/a: | dlaczego 2.0 uwazasz ze to porażka który model miałeś ? m47 czy m47n? |
Miałem M47 D20 czyli 136KM spalał 7-8L/100km po mieście natomiast 3.0D spalał o 1L więcej i posiadał 184KM, różnica w spalaniu praktycznie żadna a w mocy to niebo a ziemia
Kultura pracy 2 a 3 litrówki.
PETER napisał/a: | dla mnie porażką był silnik 2,5tds z automatem w e39 z 98r miałem okazje jeździć takowym i szczeze nie wiem jak mogło do tego dojśc ze bmw wypościło takie auto na rynek , a co to dopiero 725tds musi byc za pasztet 0 kultury pracy 0 osiągów spalanie kosmos !
pozdrawiam i życzę taniej benzynki |
A co powiesz o 2.0D 136KM?? W E39 oczywiście, to już chyba muł bagienno błotny :)
gfar - 2013-02-16, 18:56
To jestem tu tzreci do leczenia... z BMW. Ale na to chyba nawet gospodarz forum nie zna lekarstwa. Wkleję aktualne BMW jak wyjedzie z garażu po poprawkach. Póki co tłukę się jeszcze starym E36 318is które jest do sprzedania.
adamn - 2013-02-16, 20:30
gfar napisał/a: | nawet gospodarz forum nie zna lekarstwa. |
Na FORUM obowiązuje ścisła specjalizacja. Jak ktoś twierdzi, że zna się na wszystkim to na NICZYM się nie zna.
Adam
gfar - 2013-02-16, 20:45
Swięte słowa. Bez urazy. Użyłem tego tylko dla wzmocnienia wymowy
Apropos... jako że w tym wątku, to pierwsza testowa trasa mojego BMW była właśnie na trasie Krosno-Wrocław(ul.Adamowa). Twoje white'y oraz red passion'y poczuły moc na autostradzie i mozna je uznać za jedne za najszybszych na lądzie dysków świata8-)
toommaszeek - 2013-02-17, 21:59
gfar napisał/a: | To jestem tu tzreci do leczenia... z BMW. |
Grono się powiększa
gfar napisał/a: | Wkleję aktualne BMW jak wyjedzie z garażu po poprawkach. |
Jaki model?? Z jakim motorem??
gfar napisał/a: | Póki co tłukę się jeszcze starym E36 318is które jest do sprzedania. |
Stare ale jare i pewnie to coupe
gfar - 2013-02-18, 09:36
E36 oczywiście czarne coupe, półskóra, czarna dorabiana podsufitka i pare M-bajerów- kierwonica itd.
Natomiast co do nowego, to w związku z powiększaniem się rodziny w najbliższym czasie padło na coś większego i bezpieczniejszego. Oczywiście z tej samej, według mnie złotej epoki BMW...
E39 540i, 2000r., M-pakiet. Robie drobne poprawki, konserwację i pstryknę jakies fotki.
Niestety nie mam za bardzo wyjścia. V8 zjadło by mnie z kopytami i będę się musiał jakąś porządną instalacją LPG ratować.
DarekDarek - 2013-03-15, 01:12
Pawle ,ile masz KM w tej 540i (były chyba dwie wersje) ..pytam ponieważ ostatnio startowałem spod świateł właśnie z taką i naprawdę fajnie jechała
toommaszeek - 2013-03-15, 08:38
DarekDarek napisał/a: | Pawle ,ile masz KM w tej 540i (były chyba dwie wersje) ..pytam ponieważ ostatnio startowałem spod świateł właśnie z taką i naprawdę fajnie jechała |
W E39 w pierwszej i w drugiej edycji były montowane silniki o mocy 286KM, 440 Nm.
Przypomniało mi się jak mając kiedyś E36 2.8 miałem przyklejone oznaczenie 1.6 i czasami udało się "poderwać" kogoś na mały wyścig spod świateł, czerwone żółte zielone i poszli na początku dawałem przeciwnikowi wygrywać a zaraz dałem gaz w podłogę i ziuuuu... jego zdziwienie na twarzy hmm... bezcenne Kiedyś nawet jeden gość powiedział mi że ten 1.6 dobrze mi śmiga nawet mu nie przyznałem się że tam jest 2.8 bo po co skoro nie zauważył że to nie możliwe aby ten 1.6 miał takie przyspieszenie.
Pawle już chyba autko zrobione, także wrzuć kilka obiecanych fotek
gfar - 2013-03-15, 09:15
Dokładnie. 4.4L 286KM.
Jeszcze niestety nie wyjechała... czekam na ostatnie części. Mają być po weekendzie. Potem jeszcze tylko smutna konieczność, jaką jest instalacja LPG i na przyszły weekend jest szansa skończyć i wreszcie potestować. Mam nadzieje, że będzie już lepsza pogoda bo narazie u nas pół metra sniegu i jeden wielki korek wszędzie.
DarekDarek - 2013-03-15, 12:23
Powiem Wam , że ja jechałem 530d model F10 245KM i spod świateł odjechałem mu, tak mniej więcej o pół długości auta ...ale później zaczynał doganiać (nie wyprzedził bo trzeba było hamować ) pewnie powyżej 150,160 dostałbym...
540i ma chyba 6,4 do 100 a f10 530d ma 6,3 ,tylko u mnie skrzynia szybsza itd..itp..i stąd wzięła się pewnie ta delikatna wygrana.
toommaszeek - 2013-03-15, 14:23
Darku, diesel "ciągnie" od samego dołu obrotów ok 1500obr/min a benzyna najlepszy moment obrotowy ma dopiero przy kilku tysiącach obrotów, i jak złapie ten pułap to diesela objeżdża jak chce. Przyspieszenie to nie KM a Nm.
|
|
|